מועצה אזורית הגליל העליון: הוועדה התכנסה בעבר ודחתה את ההחלטה, עד לשמיעת עמדת משטרת ישראל. אם תאשר הוועדה – אפשר להתחיל מיד בעבודות הרימזור, שיביא לשמירה על חיי אדם.
האם אחרי אין ספור תאונות דרכים בצומת "ביג" בכניסה לקריית שמונה ועוד מספר גדול יותר של אירועי כמעט-תאונה - סוף סוף תרומזר הצומת ?
במועצה אזורית הגליל העליון מאמינים שהסיכויים לכך טובים, וזאת לאור הצלחת הלחץ שהפעילה המועצה, התקשורת המקומית והתארגנות תושבים, לקדם את תקצוב רימזור הצומת ובטיחותה, בישיבת הוועדה למוקדי סיכון גבוה, בה דנים בצמתים בהן שכיחות תאונות גבוהה מהרגיל. בוועדה משתתפים משרד התחבורה, חברת נתיבי ישראל, הרשות הלאומית לבטיחות, והמועצה לבטיחות בדרכים.
אוהד לבנת מהנדס מועצה אזורית הגליל העליון ריכז את הפעילות מול משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל. הוא מעדכן כי צומת ביג נדונה כבר בכינוס הקודם של הוועדה למוקדי סיכון גבוה, אולם ההחלטה לגביה נדחתה לישיבה הקרובה, שם תוצג התייחסות משטרת ישראל. עלות התכנית שהכנו לרימזור ובטיחות הצומת נאמדת ב- 2.4 מיליון ₪ ואם תאושר בוועדה, אפשר להתחיל מיד בעבודות, שיביאו לשמירה על חיי אדם.
הצומת הזו באמת מסוכנת, ומדי שבוע מתרחשת בה תאונה. המועצה דוחפת חזק לביצוע, אבל צריך לזכור שכביש 90 הוא באחריות של משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל. את הלחץ לרימזור הצומת מוביל ראש המועצה גיורא זלץ בשיחות עם ניסים פרץ מנכ"ל נתיבי ישראל וקרן טרנר מנכ"ל משרד התחבורה, ואוהד לבנת המהנדס מול אנשי המקצוע בנת"י ומשרד התחבורה. אפיקי לחץ נוספים מופעלים מצמרת העיר על לשכת השר.