100 תיירנים השתתפו בכנס החורף של תיירני הגליל העליון, במרכזו דרכי התמודדות עם שנת בצורת נוספת בצפון ושיווק הגליל לאור מדיניות "שמים פתוחים" שהניעה ישראלים רבים להעדיף חופשה בחו"ל על פני נופש בישראל.
התיירנים, חברים בעמותת "ארץ הגליל", מגבשים תכנית פעולה במרכזה שיווק ממוקד בארץ ובחו"ל, שיתופי פעולה בין יזמי התיירות, והצעת מבצעים, הגרלות ופרסומים להנעת תנועת התיירים צפונה.
עם הפנים לתיירות חו"ל
ראשי המועצות האזוריות של הגליל העליון ומבואות החרמון, גיורא זלץ ובני בן מובחר השתתפו בכנס "ארץ הגליל" ובקבוצות הדיון, שם אמרו "שיתוף הפעולה והפרגון בין היזמים בחבל ארץ זה הוא יתרון על פני מקומות אחרים. מול מדיניות של 'שמיים פתוחים', אנחנו נבליט את הייחודיות שיש לגליל להציע לנופשים מישראל, אך לא פחות מזה – לתיירים ממדינות העולם". בהקשר לכך, ציינו כי "אנחנו בודקים השקעת משאבים בקיום ירידי תיירות בחו"ל, בכדי למשוך אותם הנה, ליהנות מנוף ייחודי, אטרקציות של מסלולי טיול וספורט, נחלים, אוכלוסייה איכותית וטבע". זלץ ציין כי השקט הביטחוני הוא יתרון גדול המאפשר לנו לקדם מהלכי שיווק חדשים, שיעצימו את מאות עסקי התיירות בגליל העליון.
במסגרת מאמצי השיווק בארץ, פתחה עמותת "ארץ הגליל" תחנת מידע מרכזית לשימוש נופשים ומטיילים, בשביל שאלה יוכלו להציץ ולהכיר את מגוון האפשרויות לבילוי ונופש בגליל העליון ב"מפגש היקב" של קיבוץ עמיעד .